27 de gener 2009

Oriol Junqueras, un sobiranista sense complexes

Ahir la direcció d'Esquerra (web) va escollir a l'Oriol Junqueras (bloc, facebook i wiki) com a candidat a les eleccions europees del 7 març.

Sens dubte, l'Oriol és el millor candidat que podia triar Esquerra. Un sobiranista sense complexes de cap a peus. Promotor de la plataforma Sobirania i Progrés (web). Experiència en política municipal. Independentista i mediàtic, perquè no. Qui millor que ell per defensar els interessos dels Països Catalans a Europa, perquè per molt que Europa ens quedi o ens sembli lluny, és allà on hem de defensar que un dia, més aviat que tard, siguem un Estat amb tots els ets i uts. Com molt bé diu en una de les seves darreres declaracions "només nosaltres, els catalans, podem garantir que els nostres drets siguin respectats" i " l'única manera de garantir els drets dels catalans en tots els àmbits és tenir el màxim poder polític."

I per què no una candidatura unitària a Europa? Sóc partidari que tant a l'Estat espanyol com a Europa, hauríem de ser capaços tots els sobiranistes de debó d'anar plegats, una única veu amb un objectectiu comú: la independència dels Països Catalans.

+ info:
- Pere Aragonès: el mestre Junqueras a Brussel·les
- Saül Gordillo: ERC combat Tremosa amb l'independent/ista Junqueras
- Grup al Facebook: Jo votaré Oriol Junqueras a les eleccions europees
- web d'esquerra
- directe!cat

2 comentaris:

  1. L'Oriol Junqueras a Europa. Ha estat una notícia sorprenent i agradable alhora.
    L'únic que em sap greu és deixar-lo d'escoltar (suposo) a RAC1 en el programa del Basté com a opinador fins fa poc, independent.
    Per la gent que no sabem res del "maridatge" de l'Oriol amb ERC, hi ha força preguntes que em venen al cap: proper a Carretero, Puigcercós, Benach o Carod? Quin paper jugarà després de les comteses dintre d'ERC? és militant? des de fa quant?

    Per un catalanista de pedra picada, com jo, no deixa de ser agradable veure com altres formacions polítiques que no són la meva, dibuixen un futur competent i sobiranista amb la tria valenta de gent intel·ligent i ben formada.

    Només un darrer apunt. Dessitjo que l'Oriol pugui compaginar el seu nou càrrec amb la gran admiració demostrada cap a CiU en les seves opinions a RAC1 i pugui teixir una xarxa de complicitats polítiques amb la reste de formacions catalanes.

    Oriol, dessitjar-te Bona feina!

    Marc Marín
    President de CDC Mataró

    ResponElimina
  2. Hola Iván:

    He de dir-te que l'Oriol Junqueras m'agrada molt. Em sembla una persona que pot fer aportacions molt interessants, però també he de ser-te molt franc, la possibilitat que jo voti a algú que representi a ERC és llunyana, no pas perquè no estigui en línia amb les idees que tenen, sempre han estat molt semblants a les meves, sinó perquè al capdavant de tot allò que gestionen són pèssims.

    Només de veure com porten Acció Social i Ciutadania n'hi ha ben bé prou. M'agradaria que ho fessin bé, no et pensis. Però ara ja fa massa temps que tot això està anant molt malament.

    En fi, i això és el que penso, i així t'ho explico. Una forta abraçada!

    ResponElimina